Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
6.00- 8.00- Schodzenie się dzieci do przedszkola. Gry i zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela ( w zależności od godzin pracy oddziału - w grupach połączonych.Rozmowy indywidualne wspierające rozwój mowy. Realizacja zadań opiekuńczo- wychowawczych. Praca indywidualna.
8.00-8.20- Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, artykulacyjne, słuchowe, ortofoniczne, rozwijające percepcję wzrokową , słuchową i grafomotorykę. Zabawy ruchowe poranne ( dzieci młodsze) lub zestawy ćwiczeń porannych ( dzieci starsze).
8.20-8.30- Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne.
8.30-9.00- Śniadanie.
9.00-10.15- Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej poprzez zajęcia z cała grupą ( zajęcia edukacyjne, rytmiczne, ruchowe)
10.15-11.20- Gry i zabawy ruchowe w sali. Spacery , obserwacje przyrodnicze. Gry i zabawy ruchowe w sali i na świeżym powietrzu. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.
11.20-11.30-Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne.
11.30-12.00-Obiad.
12.00-13.20-Odpoczynek poobiedni , ćwiczenia relaksacyjne. Działania wspomagające rozwój dziecka- indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania . Głośne czytanie literatury dziecięcej. Gry i zabawy ruchowe, badawcze, ,dydaktyczne. Ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Język angielski.
13.20-13.30- Przygotowanie do podwieczorku.
13.30-14.00- Podwieczorek.
14.00-16.00-Zajęcia i zabawy rozwijające zdolności twórcze i wspierające indywidualne zainteresowania dziecka, wspomagające rozwój umysłowy i emocjonalny.
16.00-17.00-Rozchodzenie się dzieci. Zabawy wg zainteresowań dzieci: konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, dydaktyczne, w kącikach zainteresowań, zabawy i gry stolikowe ( w zależności od godzin pracy oddziału - w grupach połączonych).